Εκπαίδευση

1ο και 2ο ΓΕΛ Πετρούπολης θα γίνουν «ένα» – Αντίδραση μαθητών και γονέων

sxoleio-kleisto

Με το καλημέρα σας, Λουκέτο! Φαίνεται ότι η συστέγαση δύο Γενικών λυκείων και η καθιέρωση διπλοβάρδιας στα σχολεία ξεσήκωσε την τοπική κοινωνία της Πετρούπολης. Γονείς, καθηγητές και μαθητές θα κλείσουν τα σχολεία ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόφαση του διευθυντή της β/θμιας εκπαίδευσης, με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας, που αφορά στην συστέγαση του 1ου και του 2ου ΓΕΛ Πετρούπολης και θα λειτουργήσει με διπλοβάρδιες, πρωί-απόγευμα. 

*Θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα και έγκυρα; Να λαμβάνεις μέρος σε μεγάλους διαγωνισμούς;;; Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook (Juniorsclub.gr) —–> ΕΔΩ

Η απόφαση πάρθηκε για να δώσει λύση στο πρόβλημα του 2ου ΓΕΛ που υπέστη ζημιές από τον σεισμό του Ιουλίου και δεν μπορεί να λειτουργήσει μέχρι να αποκατασταθούν.

Οι γονείς της Πετρούπολης, όπως αναφέρουν, αντιστέκονται στην ισοπέδωση της ζωής των παιδιών τους και ζητάνε λύση που θα προβλέπει πρωινή βάρδια σε όλα τα σχολεία, άμεση χρηματοδότηση για την αποκατάσταση των ζημιών του 2ου ΓΕΛ και γνωστοποίηση του χρονοδιαγράμματος που απαιτείται για κάτι τέτοιο και άμεση εξεύρεση οικίσκων που θα τοποθετηθούν σε χώρο που ενδείκνυται για να φιλοξενηθούν οι μαθητές.

Η θέση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Γονέων σχετικά με τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων του Δήμου Πετρούπολης έχει ως εξής: 

Μετά την ανοιχτή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Γονέων, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3/9, και τις διαδοχικές συσκέψεις που είχαμε με τη Δημοτική Αρχή, τους Συλλόγους Γονέων και τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, σχετικά με τα προβλήματα που αναδείχθηκαν στις κτιριακές σχολικές υποδομές μετά τον πρόσφατο σεισμό του Ιουλίου πιστεύουμε τα εξής:

Δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες της Ένωσης, καθώς τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι παλιάς κατασκευής, και δικαιώθηκε η συνεχής εδώ και χρόνια απαίτηση, που άλλωστε αποτελεί διαρκές αίτημα της Ομοσπονδίας Γονέων, για τον προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολείων και τη συντήρηση των κτιρίων. Αίτημα που απευθύνονταν διαρκώς και στα αρμόδια υπουργεία και στις δημοτικές αρχές.

Επίσης η ελλιπής χρηματοδότηση, εκτός της πλημμελούς συντήρησης και της ανυπαρξίας πυροπροστασίας, θέματα που δημιουργούν τεράστια ζητήματα για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών, έχει σαν αποτέλεσμα την «αδυναμία» των αρμοδίων να κατασκευάσουν νέες κτιριακές υποδομές στην πόλη, ενώ είναι ΑΜΕΣΑ απαραίτητες.

Τέλος η ύπαρξη μεγάλου αριθμού μαθητών (25-27 μαθητές), στην πλειοψηφία των τμημάτων των σχολείων του Δήμου Πετρούπολης, καθιστά ανεφάρμοστο οποιοδήποτε πιθανό σενάριο αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

Με αυτά τα δεδομένα και μετά την απόφαση του Δήμου και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης να μην λειτουργήσει στο κτίριό του το 2ο Γενικό Λύκειο (μετά τον έλεγχο των αρμοδίων υπηρεσιών δηλ. της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου και κλιμακίου της ΚΤΥΠ), ζητάμε τα παρακάτω:

Α. Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε όλες οι σχολικές μονάδες να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια με όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις (ασφαλή κτίρια, χώροι υγιεινής, προαύλιο)

Β. Να μην εγκριθεί καμία μεταγραφή που θα συμβάλλει στην αποδυνάμωση του 2ου ΓΕΛ Πετρούπολης

Γ. Να επιταχυνθούν οι εργασίες μελέτης και επισκευής του κτιρίου του 2ου ΓΕΛ, με διαδικασίες έκτακτης ανάγκης και εξασφάλισης άμεσης και επαρκούς χρηματοδότησης

Δ. Η όποια βραχυπρόθεσμη λύση επιλεγεί, να εξασφαλίζει την ενιαία λειτουργία του σχολείου δημιουργώντας τα λιγότερα προβλήματα στους μαθητές, από τις λύσεις ανάγκης, αλλά κυρίως να έχουμε σαφές χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης και επιστροφής στην «κανονικότητα» από τη συνέργεια υπουργείου και δήμου

Στ. Όπου απαιτείται, να προβλεφθούν ανάλογες παρεμβάσεις (πχ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις), ενώ για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων προσαρμογής θεωρούμε απαραίτητη και την εξειδικευμένη υποστήριξη των μαθητών (πχ. ψυχολόγοι)

Τέλος καλούμε όλους, στο σύντομο χρόνο που απέμεινε ως την έναρξη της σχολικής χρονιάς –γιατί χάθηκε πολύτιμος χρόνος – να επιδιωχθεί κάθε δυνατή συναίνεση, κατανόηση και συνεργατική αλληλεγγύη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα.