Εκπαίδευση Προτεινόμενο

Ανοίγουν τα Δημοτικά σχολεία, τα Νηπιαγωγεία και οι Παιδικοί – Βρεφονηπιακοί σταθμοί – Πώς θα λειτουργήσουν ;

paidi-sxoleio

“Αν τα παιδιά μαζεύονται σε παιδικές χαρές και πλατείες όπως ήδη παρατηρούμε να συμβαίνει, τότε αυτά τα ίδια παιδιά μπορούν το ίδιο άνετα να πάνε και στο σχολείο”

Για αρκετό καιρό η κυβέρνηση σε συνεννόηση με τους ιατρούς και τον επικεφαλής Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, σκεφτόταν το σενάριο τα δημοτικά – νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί να μην ανοίξουν, λόγω κορονοϊου. Δεδομένου όμως ότι υπάρχει ύφεση κρουσμάτων αλλά ο ιος συνεχίζει την πορεία του στη χώρα μας, ομόφωνα η αρμόδια επιτροπή πήρε μια νέα απόφαση, να επιστρέψουν οι μαθητές (δημοτικού, νηπιαγωγείων, παιδικών σταθμών) στα σχολεία τους από την 1η Ιουνίου! 

Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο Βρυξελλών! Συνέντευξη της Διευθύντριας του Δημοτικού! Πώς διαχειρίζονται τα παιδιά την καραντίνα και τα νέα μέτρα λόγω κορονοϊού;

Από Δευτέρα 1η Ιουνίου ξεκινάνε τη λειτουργία τους τα δημοτικά σχολεία, τα νηπιαγωγεία ενώ γυμνάσια και λύκεια συνεχίζουν κανονικά.

Σήμερα επιστρέφουν στα Πανεπιστήμια και οι φοιτητές για δια ζώσης εργαστηριακά και κλινικά μαθήματα καθώς όπως σας έχουμε ενημερώσει ήδη, θα ανοίξουν και οι φοιτητίκες εστίες. 

Συνέντευξη με τη 15χρονη Αναστασία Νικολοπούλου: «Εμείς που έχουμε αντιμετωπίσει τον καρκίνο είμαστε πιο δυνατοί»

Συγκεκριμένα η δήλωση του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Στέλιου Πέτσα:

Κατόπιν ομόφωνης θετικής εισήγησης της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων  Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, ανακοινώνεται ότι θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020:

-  οι εκπαιδευτικές δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία),

- οι εκπαιδευτικές μονάδες ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων, καθώς και

-  οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί.

Επιπλέον, με βάση τις έως τώρα ανακοινώσεις, θα υπάρξει παράταση του σχολικού έτους έως το τέλος Ιουνίου καθώς και η απαιτούμενη παράταση των συμβάσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Ήρθε η ώρα για την Α΄τάξη Δημοτικού! Είναι έτοιμο το παίδι σας ; Τι πρέπει να κάνετε;

Πώς θα λειτουργήσουν τα δημοτικά – νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί; 

Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας είναι τα μαθήματα στα δημοτικά να διαρκέσουν έως τις 30 Ιουνίου.

Σήμερα θα μας σταλεί και σχετική εγκύκλιος για τη λειτουργία και τα μέτρα, όπου πρώτα στο juniorsclub.gr θα διαβάσετε για να ενημερωθείτε με υπευθυνότητα. (Δείτε πιο κάτω τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας)

Κάθε αίθουσα θα έχει το μέγιστο μέχρι 15 παιδάκια, θα έχουν ανοιχτά παράθυρα, θα υπάρχουν αντισηπτικά σε κάθε τάξη, κι αν χρειαστεί ανάλογα με τον παιδικό σταθμό, το νηπιαγωγείο ή το δημοτικό, τα παιδιά θα πηγαίνουν κάποιες ημέρες την εβδομάδα. 

Υπάρχει και το σενάριο, οι μαθητές νηπιαγωγείου και δημοτικού να πηγαίνουν καθημερινά στο σχολείο, στην περίπτωση που τα σχολικά τμήματα είναι μικρά, έχουν, δηλαδή, έως 15 μαθητές.

Την πρώτη ημέρα θα δοθούν σαφής οδηγίες στους μαθητές από τους δασκάλους τους για τον τρόπο υγιεινής των χεριών αλλά και τις αποστάσεις που πρέπει να τηρούν. 

 Αποσυμφόρηση των αιθουσών δια της μείωσης των μαθητών σε επτά ανά τμήμα σε αίθουσες των 40 τ.μ. (5 τ. μ. ανά άτομο μαζί με τον διδάσκοντα).

  • Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους πώς εναρμονίζονται οι υγειονομικές με τις παιδαγωγικές – διδακτικές ανάγκες για ολιγομελή τμήματα. (Αυτά, όμως, είναι για τις δημοκρατικές και πολιτισμένες κοινωνίες του μέλλοντος. Για την ώρα, χρήματα υπάρχουν μόνο για πυραύλους, για πληρωμένους κονδηλοφόρους, για τους ιδιώτες καναλάρχες και για τους κομματικά ημέτερους επιχειρηματίες προσκείμενους στην κυβέρνηση).
  • Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους ότι η λύση στο πρόβλημα της ανεργίας των εκπαιδευτικών – οι μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών – είναι ταυτόχρονα και λύση στο υγειονομικό και παιδαγωγικό – διδακτικό πρόβλημα.

2. Εξασφάλιση δωρεάν από την πολιτεία μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση. Υποχρεωτική η χρήση της μάσκας από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

3. Αποφυγή του υπερβολικού συνωστισμού με κυλιόμενη σχολική παρουσία για κάθε τάξη (μέρα παρά μέρα).

4. Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία).

5. Μόνιμοι διορισμοί εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).

6. Ειδική εξαίρεση μαθητών και άδειες μετ’ αποδοχών εκπαιδευτικών που οι ίδιοι ή συγγενικά πρόσωπα με τα οποία βρίσκονται υπό την ίδια στέγη ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδικές άδειες μετ’ αποδοχών για γονείς που έχουν παιδί που πρέπει να παραμείνει στο σπίτι. 

7. Άμεση αγορά και αντικατάσταση των θρανίων των Δημοτικών Σχολείων με ατομικά θρανιοκαθίσματα που δεν υπάρχουν σε κανένα Δημοτικό Σχολείο της χώρας και αντίστοιχη μέριμνα για τα Νηπιαγωγεία σύμφωνα με τις προτάσεις των Νηπιαγωγών.

8. Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο των χώρων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές.

9. Να ισχύσει για τους εκπαιδευτικούς η εκ περιτροπής παρεχόμενη εργασία σε εβδομαδιαία βάση όπως θα ισχύει από τις 4/5/2020 στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.

10. Επέκταση της διευκόλυνσης ειδικής άδειας και σε άλλες ομάδες ευπαθείς/αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19 πέραν των εξής: α)Άτομα με βαριά καρδιοπάθεια, β) Άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια, γ)  Άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη, δ) Καρκινοπαθείς υπό ενεργό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία, ε) Μεταμοσχευμένοι ασθενείς, λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες όπως είναι η ηλικία και άλλα νοσήματα που χαρακτηρίζονται υποκείμενα.

11. Άρση  των παραχωρήσεων για χρήση των χώρων των σχολείων (αύλειων και εσωτερικών) από συλλόγους και φορείς όταν αυτοί δεν διασφαλίζουν την απολύμανση των χώρων μετά από την χρήση τους.

διαβάστε επίσης: Ήρθε η ώρα για την Α΄τάξη Δημοτικού! Είναι έτοιμο το παίδι σας ; Τι πρέπει να κάνετε;

Γιατί δόθηκε το πράσινο φως από την επιτροπή Λοιμωξιολόγων; 

Ο λοιμωξιολόγος και Διευθυντής Υγειονομικού Πολεμικής Αεροπορίας, Υποπτέραρχος Δημήτρης Χατζηγεωργίου ανέφερε ότι «όπως η απόφαση να κλείσουν τα σχολεία στηρίχθηκε σε μη στέρεα δεδομένα, έτσι και η απόφαση για το άνοιγμα δεν στηρίζεται σε δεδομένα που είναι πολύ ισχυρά». Ωστόσο τόνισε πως υπάρχουν και «πολλά άλλα ήπια επιχειρήματα που συνηγορούν στο ότι τα σχολεία μπορούν και πρέπει να ανοίξουν, όπως υποστηρίζουν και τα περισσότερα μέλη της επιτροπής».

Μέλη της επιτροπής έχουν εξηγήσει τελευταία ότι η καλή επιδημιολογική εικόνα, κοινωνικοί λόγοι που σχετίζονται με την οικογένεια και εργαζόμενους γονείς, αλλά και λόγοι ίσης πρόσβασης στην εκπαίδευση των παιδιών απ΄όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα ευνοούν μια απόφαση υπέρ του ανοίγματος των σχολείων.

Ο κ. Χατζηγεωργίου αναφέρθηκε ξανά και σε τρεις αντικειμενικούς λόγους που το άνοιγμα των σχολείων δεν θα επιδρούσε αρνητικά στην διασπορά της πανδημίας. Όπως είπε «γνωρίζουμε ότι τα παιδιά έχουν χαμηλή πιθανότητα να νοσήσουν, οι επιπτώσεις από τη νόσο είναι εξαιρετικά χαμηλές μόλις 0,01% στα παιδιά και η μεταδοτικότητα του ιού είναι χαμηλότερη από τα παιδιά».

Έξυπνοι τρόποι για να βουρτσίζει το παιδί σωστά τα δόντια του!

Τι λεει ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ;

Υπέρ της επιστροφής των μαθητών του Δημοτικού στα θρανία έχει ταχθεί ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κοροναϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή, για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο».

Ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας αναφέρθηκε εκτενώς στο δίλημμα πολιτείας και γονέων, αναφορικά με το άνοιγμα δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών.

Με αφορμή τις σκέψεις στην κυβέρνηση, για επιστροφή των παιδιών στα δημοτικά από την 1η Ιουνίου ο κ. Τσιόδρας σημείωσε πως υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος από τη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.

«Να γνωρίζετε καλά, μπορώ να το διαβεβαιώσω κάποια από τα επιχειρήματα θα μπορούσαν να αφορούν και άλλες κοινές ιώσεις, όπως η γρίπη» είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας, αναφορικά με απόψεις επιστημόνων που εκφράζουν επιφυλάξεις αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων.

Όπως είπε ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων.

– Η κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες.

– Κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, γνώση που δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί. Η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε τα μαθήματα.

– Σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Έχουμε παιδιά που εδώ και εβδομάδες δεν έχουν συναντήσει τους φίλους τους.

– Οικονομικοί λόγοι που αφορούν κυρίως τους γονείς. Σύμφωνα με ανακοινώσεις της Unicef, συνιστάται στις Αρχές να συνεξετάζουν τα οφέλη και τους κινδύνους ενός ενδεχόμενου ανοίγματος των σχολείων. Τι θα λειτουργήσει καλύτερα για ένα παιδί που μένει με ευπαθή ομάδα, είναι σημαντικό για την υγεία του να μην πάει στο σχολείο.

Ιδέες για ευφάνταστα πιάτα με αυγά που θα λατρέψουν τα παιδιά!

Το θέμα με τα μικρά παιδιά έχει απασχολήσει πολλούς γονείς όπου μας ρωτάνε τι πρέπει να κάνουν;

Δεδομένου ότι τα Λύκεια άνοιξαν τις πόρτες τους για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου στις 11 Μαΐου, και την περασμένη Δευτέρα στις 18 Μαίου άνοιξαν τα γυμνάσια και επέστρεψαν στις αίθουσες και οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου. 

“Αν τα παιδιά μαζεύονται σε παιδικές χαρές και πλατείες όπως ήδη παρατηρούμε να συμβαίνει, τότε αυτά τα ίδια παιδιά μπορούν το ίδιο άνετα να πάνε και στο σχολείο” δήλωσε ο Γκίκας Μαγιορκίνης. Υπάρχουν όμως και άλλοι γιατροί που εκφράζουν επιφυλάξεις.

“Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και να πηγαίνουμε βήμα-βήμα. Οι γονείς ανησυχούν, ποιος θα πάρει την ευθύνη σε περίπτωση που γίνει κάτι;” διερωτήθηκε για παράδειγμα η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Ματίνα Παγώνη.

Ενώ ο Χαράλαμπος Γώγος σημείωσε ότι “αυτή την στιγμή δεν είναι αδήριτη ανάγκη και γι’ αυτό υπάρχουν πολλές απόψεις. Έχει σημασία το πόσο σημαντικό είναι αυτό και το πόσο επιδημιολογικό βάρος έχει”.

Γι’ αυτό και η απόφαση θα είναι πολιτική ενώ δεν μπορεί να μην ληφθεί υπόψιν από τον πρωθυπουργό ότι σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις, η πλειοψηφία των γονέων δηλώνει αντίθετη με το άνοιγμα των δημοτικών, αφού υπάρχει φόβος για τα παιδιά.

Σήμερα θα καταλήξει ο Πρωθυπουργός για το θέμα των δημοτικών σχολείων. Φαίνεται από τα επιδημιολογικά δεδομένα ότι αυτή τη στιγμή κινούμαστε προς άνοιγμα των δημοτικών. Θυμίζω ότι στο διάγγελμα που είχε κάνει ο Πρωθυπουργός είχε πει ότι θα ανοίξουν 1η Ιουνίου, με την προϋπόθεση ότι ο κύκλος της πανδημίας θα έχει καθοδική πορεία. Φαίνεται ότι αυτή η προϋπόθεση υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά πάντα περιμένουμε την τελική εισήγηση των ειδικών.

 Ομιλία της Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως  για τα Δημοτικά σχολεία και  Νηπιαγωγεία

Κυρίες και Κύριοι καλησπέρα σας,

Σχεδόν 3 μήνες τώρα εργαζόμαστε συλλογικά, Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα, για να προσαρμόσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στα νέα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης. 

Από την κλιμακωτή μέχρι την καθολική αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών, από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι την εκπαιδευτική τηλεόραση, από την  αυξανόμενη χρήση των τεχνολογικών εφαρμογών του Υπουργείου μέχρι τη δημιουργία νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, από την ταχύτατη προσαρμογή όλων στα νέα δεδομένα ψηφιακής τάξης μέχρι την επαναφορά στη νέα κανονικότητα.

Τώρα κάνουμε ένα ακόμη βήμα.

Αποφασίστηκε από την Κυβέρνηση η επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων, δημοτικών και σχολείων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων από τη Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2020.

Η απόφαση αυτή βασίστηκε στους ακόλουθους παράγοντες:

  • Πρώτον και κυριότερο, στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία. Από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα. Έτσι πορευόμαστε και τώρα, και τους ευχαριστούμε θερμά.
  • Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.
  • Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.
  • Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους.
  • Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Έρχομαι τώρα στον τρόπο επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών αυτών δομών:

  • Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.
  • Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
  • Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας. Ευχαριστούμε το Υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους για την εξαιρετική συνεργασία στον τομέα αυτό.
  • Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.
  • Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.
  • Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.
  • Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.
  • Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας

Θα ήθελα να κλείσω με το εξής: Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο κ. Πρωθυπουργός, το άνοιγμα και η επιστροφή στη νέα κανονικότητα είναι πιο δύσκολη άσκηση από το να κάτσουμε όλοι σπίτι μας, και απαιτεί πρόσθετη υπευθυνότητα. Κάνουμε το καθήκον μας και φροντίζουμε να επανέλθουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, σταδιακά στη νέα κανονικότητα.

θα ήθελα για μια ακόμη φορά να συγχαρώ και να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα.

Μέριμνά μας, από την αρχή αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσουμε όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, κοντά στο πρόγραμμά τους, κοντά στους συμμαθητές τους και στους συμφοιτητές τους. Και σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας.

Συνεχίζουμε, με προσεκτικά και σταθερά βήματα και πάντοτε στη βάση των οδηγιών των ειδικών.

Σας ευχαριστώ.