Προτεινόμενο Σχολή Γονέων

Ελένη Σκούρα: Ανακαλύψτε το κόσμο μας με τα παιδιά σας, λίγο πριν ξεκινήσει το σχολείο…

mom-kids-juniorsclub

Είναι τα κουμπιά του μυαλού, της ψυχής, του πνεύματος κ” του κομπιούτερ που τελικά σε καθορίζουν για το που θέλεις να πηγαίνεις, να βρίσκεσαι;

ELENH SKOURA

από την κοινωνιολόγο -κοινωνική λειτουργό -οικογενειακή σύμβουλο, Ελένη Σκούρα

Βρέθηκα προχθές τυχαία σε μία παρέα με μικρομαμάδες, με παιδιά στο Δημοτικό. Τις θαυμάζω όλες, αλλά κυρίως τις συνειδητοποιημένες μαμάδες στο ρόλο τους, που τις ενδιαφέρει να μεγαλώνουν παιδιά υγιή, ισορροπημένα, ώριμα, υπεύθυνα, δυνατά, χαρούμενα. Δίνοντας σημασία, όχι μόνο στη σωματική, αλλά κ” στη ψυχολογική, διανοητική κ” πνευματική τους ανάπτυξη.

Αυτή την εποχή τις θαυμάζω περισσότερο.

-Γιατί κάνοντας συχνά προσωπικές υπερβάσεις προσπαθώντας να ισορροπήσουν ανάμεσα στις ανάγκες, τα θέλω τους, τις κοινωνικές συνθήκες κ” αντιξοότητες,  προσπαθούν να βρουν σοφία και δύναμη.

-Γιατί έχουν συνειδητοποιήσει ποιο είναι το δικό τους ποθούμενο. Πως μπορούν, σαν «γριούλες» πλέον, να αισθάνονται τη δική τους αυτοπραγμάτωση κ” μέσα από το ρόλο που επέλεξαν. Του γονέα, του συνδημιουργού, του ανθρώπου που μέσα από τη δική του προσφορά υπάρχει, μεγαλώνει, ζει κ” ένας άλλος άνθρωπος. Για να είναι καλά, να ζει καλά.

Και είναι πολλές οι μανούλες, που προσπαθούν κ” αγωνίζονται για να έχουν τα παιδιά τους ποιότητα ζωής. Που δεν σχετίζεται πάντα με τα υλικά μέσα.

mom-kids-1-juniorsclub

Ένα από τα θέματα που τους ενδιαφέρουν κ” συχνά ανησυχούν, είναι η χρήση του face book και γενικότερα του Internet.

Πολυσυζητημένο, όπου έχουν κατατεθεί απόψεις κ” προτάσεις πολύ συχνά από εξαίρετους ειδικούς. Δεν θα σας πω κάτι σοφό, απλά τις σκέψεις μου.

Αφορμή το γεγονός, η διαπίστωση ότι το καλοκαίρι τα παιδιά κάνουν υπερβολική χρήση. Και οι ερωτήσεις πολλών γονέων που μου έχουν τεθεί κατά καιρούς στο θέμα αυτό. Όπου εκτός από τα θετικά οφέλη, υπάρχουν πολλά αρνητικά και συχνά… εγκυμονεί κινδύνους. 

Η κακή χρήση και η κατάχρηση, εκτός από την έντονη ακτινοβολία δίνει ερεθίσματα, ιδέες, γνώσεις, απόψεις για θέματα που δεν είναι της ηλικίας τους.

Δεν παρουσιάζουν την φυσιολογική, υγιή αλήθεια των πραγμάτων.

Δεν δίνουν μόρφωση κ” καλλιέργεια.

Συχνά προβάλουν με έντεχνο τρόπο, οτιδήποτε μη φυσιολογικό και ασθενές.

Δεν προωθούν στην υγιή ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπου κ.λ.π.

Επειδή ανήκω στη παλιά γενιά και έμαθα να χειρίζομαι το κομπιούτερ τελευταία, χάθηκα πολλές ώρες και μέρες μέσα σε αυτό, για να το ανακαλύψω. Γιατί από την άλλη πλευρά είδα ότι είναι ένα κουτί, με πάμπολλους, κρυμμένους, ακριβούς θησαυρούς. Με πολύ πλούτο. Που σου δίνουν γνώση, σοφία, δύναμη, φτερά να πετάξεις έως τον ουρανό.

Και αντίστοιχα, το είδος της γνώσης που επιλέγεις να δεχτείς, είναι να νοιώσει το πέσιμο, τη μικρότητα, ασημαντότητα κ” αναξιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Είναι τα κουμπιά του μυαλού, της ψυχής, του πνεύματος κ” του κομπιούτερ που τελικά σε καθορίζουν για το που θέλεις να πηγαίνεις, να βρίσκεσαι;

Ο ενήλικας έχει αναπτύξει κρίση, λογική, ιδέες, πεποιθήσεις, φιλοσοφία, αρχές κ” αξίες. Την ελεύθερη, να βρίσκεται κάθε φορά εκεί που επιθυμεί και θέλει.

Τα παιδιά όχι. Τώρα μαθαίνουν το δικό τους σωστό δρόμο. Οι γονείς είναι αυτοί που τα κατευθύνουν και τα οδηγούν. Το Internet έχει γίνει το δεύτερο σχολείο. Όπου ανάλογα με τις γνώσεις που δέχονται, διαμορφώνουν τη προσωπικότητά τους.

Ο γονιός έχει το πρωταρχικό ρόλο του δασκάλου, να μάθει στο παιδί, με το παιδί, τι είδους γνώσεις, θα του είναι χρήσιμες να πάρει, κ” σε αυτή τη περίπτωση, ο δάσκαλος έρχεται συμπληρωματικός.

Να δώσει ερεθίσματα και κατευθύνσεις στο παιδί, όπου μαζί με το γονιό ή μόνο του (ανάλογα με την ηλικία) να αναζητήσει τις ωφέλιμες γνώσεις.

Τότε το παιδί θα νοιώσει την ωφελιμότητα κ” αποτελεσματικότητα της αναζήτησης.

Γιατί θα ξέρει. Θα έχει μάθει όλα αυτά τα χρήσιμα που του διευκολύνουν τη ζωή. Το κάνουν να νοιώθει την ύπαρξή του, την αξία του, τους συνανθρώπους του. Τις δικές τους αξίες, αρχές, ιδέες.

Την επικοινωνία που συνδέει τις ψυχές των ανθρώπων, για να μοιραστούν μεταξύ τους ιδέες κ” συναισθήματα που σου δίνουν ομορφιά, ανάταση, αγωνιστικότητα, δημιουργία. Ανώτερους στόχους κ” σκοπούς που ανεβάζουν την ψυχή κ” το πνεύμα.

Γιατί στα παιδιά, στους νέους, τους αρέσει να πετάνε, να νοιώθουν όμορφα, δυνατά, χαρούμενα, να εκτιμούν και να σέβονται τον εαυτό τους κ” τους άλλους.

Θα προτείνω κάποιες ιδέες. Και να προτείνετε κ” εσείς. Έως τότε, έως ν” ανοίξουν τα σχολεία, θα σας έλεγα, ότι είναι υπέροχο να αναζητήσετε μαζί τους, βιογραφίες σπουδαίων ανθρώπων στις επιστήμες. Της Ιστορίας, Ιατρικής, φυσικής ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, Παιδαγωγικής, Θεολογίας κ.λ.π.

Ν” ανακαλύψετε μαζί τους εφευρέτες, τους ανθρώπους που είχαν ανώτερες ιδέες δύναμη ψυχής και πνεύματος.

Τους καλλιτέχνες που ομόρφυναν περισσότερο το κόσμο, αλλά και τους συγγραφείς κ” ποιητές που ομόρφυναν περισσότερο το κόσμο.

Και μετά ζητήστε τους, να δημιουργήσουν τα ίδια τα παιδιά.
Να γράψουν μία Ιστορία, ή ένα παραμύθι. Όπως τα ίδια επιλέγουν τον τρόπο. Με τίτλο “Η δική μου Ιστορία”. Παραμύθι προς τους μεγάλους. Για να τα μοιραστούμε όλοι μαζί. Και να πλουτίζουμε κάθε φορά περισσότερο.

Μπορείτε να στείλετε αυτή την ιστορία σε εμάς, στο [email protected] να την δημοσιεύσουμε στην ενότητα juniorsreporters. 

Είναι η περίοδος προσαρμογής, ιδίως για τις μικρές τάξεις του Δημοτικού και όχι μόνο. Θα κρίνετε λοιπόν σύμφωνα με την προσωπικότητα του παιδιού σας… Τι έχει ανάγκη αυτή την εποχή;

Να ζήσει την ανεμελιά του καλοκαιριού μέχρι την τελευταία στιγμή της ή να αρχίσει να προσαρμόζεται μέσα από το «παιχνίδι» γράφοντας ή εξιστορώντας σε εσάς τις ιστορίες που δημιούργησε έπειτα από το κοινό «ταξίδι» σας στον κυβερνοχώρο… 

Μη σταματάτε να αναζητάτε! Δώστε στα παιδιά σας αυτή την ευκαιρία να βιώσουν, να περιπλανηθούν, να γνωρίσουν και να υποδεχθούν τη νέα σχολική χρονιά!