Εκπαίδευση

Γιατί οι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής είναι στο περιθώριο;

Ειδική-Αγωγή

Την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου έγινε η Β’ Φάση προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη για την ΠΕ και γίναμε όλοι θεατές της πλήρης υποβάθμισης της προσχολικής αγωγής.

Ο αριθμός των προσλήψεων των νηπιαγωγών ειδικής αγωγής ήταν εξευτελιστικά μικρός εάν αναλογιστούμε τα κενά και τις ανάγκες που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία της χώρας. Συγκριτικά δε με τον αριθμό των δασκάλων στην ειδική αγωγή, αρκεί να αναφέρουμε πως αυτός ξεπέρασε τις 3000 προσλήψεις ενώ των νηπιαγωγών είναι μόλις 470.

Βεβαίως, είναι λογικό ο αριθμός των δασκάλων να είναι μεγαλύτερος μιας και το δημοτικό απαρτίζεται από έξι τάξεις ενώ το νηπιαγωγείο από δύο. Παράλογη όμως είναι η αναλογία που προκύπτει από τις προσλήψεις της Α’ και Β΄ φάσης η οποία φτάνει στο: 1 νηπιαγωγός προς 9 δασκάλους!!!

Την ώρα που η επιστημονική κοινότητα παγκοσμίως προωθεί την πρώιμη παρέμβαση που επιτυγχάνεται στο νηπιαγωγείο, το υπουργείο αφήνει στο περιθώριο την προσχολική αγωγή, τους μαθητές με ειδικές ικανότητες,  τις οικογένειές τους και φυσικά τους εκπαιδευτικούς που αγωνιούν κάθε χρόνο περιμένοντας την πρόσληψη τους.

Δυστυχώς,  πολιτικοί και σωματεία αδιαφορούν για την κατάσταση αφού κανείς δεν διαμαρτύρεται. Ευελπιστούμε το μήνυμα να φτάσει στους ιθύνοντες και η επόμενη φάση να μας αποζημιώσει με ένα μεγάλο αριθμό προσλήψεων.

Ντόρα Νικολαΐδου

Υπ. Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής