Εκπαίδευση Προτεινόμενο

Πανελλήνιες 2015: Όλες οι απαντήσεις των θεμάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας από το φροντιστήριο ΚάΠα

apantiseis-1juniorsclub.gr

Το juniorsclub.gr σε συνεργασία με το φροντιστήριο ΚάΠα, εύχεται σε όλους του υποψηφίους να τα έχουν πάει καλά!

Οι απαντήσεις στο πρώτο μάθημα για σήμερα στην Νεοελληνική Γλώσσα ΕΔΩ  από το φροντιστήριο ΚάΠα

Στο κείμενο του ομότιμου καθηγητή αρχαιολογίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών, Βασίλη Λαμπρινουδάκη, «Εμείς και οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης», εξετάστηκαν οι υποψήφιοι. 

apantiseis-juniorsclub.gr

Σχολιασμός Θεμάτων​ από τους έμπειρους καθηγητές του φροντιστηρίου ΚάΠα

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των Μουσείων τέθηκε κείμενο με επικαιρικό χαρακτήρα. Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν εντός των δυνατοτήτων των μαθητών. Το διασκευασμένο κείμενο ήταν σε γενικές γραμμές εύληπτο, ωστόσο σε ορισμένα σημεία, κατά τη σύνταξη της περίληψης, απαιτούσε την προσοχή του μαθητή. Η πρωτοτυπία των φετινών θεμάτων έγκειται στο ερώτημα Β1, καθώς δεν απαιτούσε ανάπτυξη – σχολιασμό μιας θέσης, αλλά επαλήθευση ή διάψευση με σωστό ή λάθος. Τα υπόλοιπα ζητούμενα κάλυπταν ένα ευρύ πεδίο γνώσεων πρώτης και δευτέρας τάξης του λυκείου. Άξιο αναφοράς αποτελεί ο εναλλακτικός τρόπος εξέτασης των διαρθρωτικών λέξεων (συνοχή) στο ερώτημα Β2β.

Τέλος, τα ζητούμενα της παραγωγής κειμένου ήταν σαφή και απαιτούσαν κριτική σκέψη και συνδυασμό γνώσεων από τη θεματολογία της τρίτης λυκείου. Ιδιαίτερη προσοχή καλούνταν να επιδείξουν οι μαθητές στο δεύτερο ζητούμενο, καθώς έπρεπε να αναφερθούν σε ποικίλες δραστηριότητες προσέγγισης της πολιτισμικής κληρονομιάς τόσο από την πλευρά της εκπαίδευσης όσο και από την πλευρά ιδιωτικών και κρατικών φορέων. Συνολικά, βασικός ιδεολογικός άξονας ήταν η καλλιέργεια σεβασμού και συνείδησης απέναντι στην πολιτισμική κληρονομιά.

Οι ερωτήσεις: 

A1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (100-120 λέξεις). Μονάδες 25

Β2. α) Να βρείτε τους τρόπους ανάπτυξης της έβδομης παραγράφου του κειμένου (Η καταγραφή … αυτού του πλούτου) και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 4

β) Να αντικαταστήσετε τις διαρθρωτικές λέξεις-εκφράσεις με άλλες (λέξεις-εκφράσεις) που να διατηρούν τη συνοχή του κειμένου: Πρώτα απ’ όλα (στη δεύτερη παράγραφο) παράλληλα (στην έκτη παράγραφο) εξάλλου (στην ένατη παράγραφο).

Μονάδες 6

Β3. α) Να γράψετε ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: εκτυλίσσεται, κατάλοιπα, επιδίωξη, προσέγγισης, ολοκληρωμένη.

Μονάδες 5

β) Να γράψετε ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις του κειμένου: αναπτυσσόταν, δράση, ερευνημένων, γνωρίζουμε, ανάδειξης.

Μονάδες 5

Β4. α) Να αιτιολογήσετε τη χρήση της διπλής παύλας στην παρακάτω περίπτωση: –των πολύ … αρχαίες μαρτυρίες– (στην έβδομη παράγραφο).

Μονάδες 2

β) Ποιο ρηματικό πρόσωπο κυριαρχεί στο κείμενο; Να δικαιολογήσετε την επιλογή του συγγραφέα.

Μονάδες 3

Γ1. Σε ομιλία που θα εκφωνήσετε σε ημερίδα του Δήμου σας με θέμα «Προστασία και αξιοποίηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς», να εκθέσετε τις απόψεις σας (500-600 λέξεις) σχετικά με:

α) τους λόγους για τους οποίους πρέπει το ευρύ κοινό να πλησιάσει και να γνωρίσει τους χώρους και τα μνημεία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και

β) τις δραστηριότητες με τις οποίες οι πολίτες και ειδικότερα οι νέοι θα εξοικειωθούν με αυτά. Μονάδες 40