Διατροφή Προτεινόμενο

Πανελλήνιες 2020: Διατροφή για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας και την μνήμη σας!

διατροφή-οργανισμος

20131

Dr Δημήτριος Κουτρούμπας , Βsc Φυσιοπαθητικός/Φυσιοθεραπευτής – Nottingham University UK, Bsc Κλινικός Διατροφολόγος – Keiser University USA, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Μέλος ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: dimkphysiotherapist@yahoo.gr

Τελειώνει άλλη μια σχολική χρονιά, με τα περίεργα της φέτος και τις εξελίξεις, λόγω κορωνοϊού. Με το τέλος αυτής έρχονται και οι εξετάσεις και η διατροφή για μαθητές και φοιτητές που βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο, μπορεί και πρέπει να είναι υπέρ τους, αρκεί να κάνουν τις σωστές επιλογές, διατροφής ενισχύσεις και βοήθειας, του οργανισμού τους.

Το πρώτο που θα πρέπει να συμβεί είναι να κοιμούνται καλά να ξεκουράζεται ο οργανισμός σωστά 6 έως 8 ώρες ύπνου τουλάχιστον και δεύτερο να ακολουθούν μια πλήρη, ισορροπημένη και σωστή διατροφή που θα βοηθήσει τον οργανισμό, να είναι ισχυρός, υγιής, πλήρης από θρεπτικά στοιχεία για την καλύτερη δυνατή απόδοση και  ενέργεια.

Ο ΠΡΩΙΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Το πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο για κάθε παιδί ούτος ή άλλως, και ακόμη περισσότερο ιδιαίτερα την περίοδο των Πανελληνίων εξετάσεων, καθώς εξασφαλίζει όλη αυτή την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός, σωματικά και πνευματικά, ώστε να έχει την μεγίστη ευεξία και απόδοση.

Το πρώτο που χρειάζεται είναι η γλυκόζη-τα σάκχαρα γιατί  η χαμηλή γλυκόζη έχει ως αποτέλεσμα  φτωχή μνήμη και δυσκολία της συγκέντρωσης και της μάθησης. Ξεκινώντας  λοιπόν με ένα καλό πρωινό, επιτρέπουμε στον οργανισμό μας να κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα δίνοντας την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά.

Αποδεδειγμένα η  απόδοση μετά τη λήψη πρωινού, ήταν υψηλότερη όταν τα παιδιά είχαν καταναλώσει πρωινό, κάτι που είχε πολύ καλύτερη λειτουργία της μνήμης τους.

Στο πρωινό πρέπει να υπάρχει κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν πχ (γιαούρτι, τυρί κλπ), κάτι σε άμυλο ή δημητριακά (π.χ. ψωμί ή φρυγανιά ολικής ή δημητριακά ολικής αλέσεως κλπ ), φρούτα ή χυμός, μέλι ή μαρμελάδα, αυγό κλπ .

Ποτέ μα ποτέ την  ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων, δεν ξεκινάμε με άδειο στομάχι, γιατί η ατονία ή κόπωση η ζαλάδα που μπορεί να εμφανιστεί, θα κάνει τον οργανισμό να μην μπορεί να αποδώσει σωστά.

Τουλάχιστο ένα ελαφρύ πρωινό, οπωσδήποτε, από το τίποτε  θα  παρέχει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται. 

ΠΙΟ ΜΙΚΡΑ, ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ, ΠΙΟ ΚΑΛΑ

Μικρά, συχνά, σωστά  γεύματα, το τρίπτυχο που συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής και όχι μόνο, σε σωστή σωματική και πνευματική απόδοση και να αυξάνεται έτσι το αποτέλεσμα των ενεργειών του.

Μικρά γεύματα ανά 2-3 ώρες(1 φρούτο, λίγοι ξηροί καρποί, 1 φρυγανιά με λίγο τυρί κλπ), πρέπει να δίνονται, ώστε να μην υπάρχει κόπωση, αίσθημα της πείνας, έλλειψη ενέργειας, αλλά και ούτε το αίσθημα του γεμάτου στομάχου(υπερκορεσμός) που μπορεί να οδηγήσει σε στομαχικές διαταραχές, υπνηλία κλπ.

Τα μεγάλα γεύματα πρέπει να αποφεύγονται γιατί προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση, την ικανότητα σκέψης και μπορεί να δημιουργήσουν δυσπεψία, βάρος, στομάχου, καούρα, άγχος-στρες. 

Ο καλύτερος αριθμός γευμάτων είναι τρία κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2-3 μικρά.

Η ισορροπία και το μέτρο στην επιλογή των φαγητών συμβάλλουν σημαντικά στην απόδοση του μαθητή στο διάβασμα, ενώ η σωστή κατανομή των γευμάτων συμβάλλει στην καλύτερη διάθεση, απομνημόνευση και αυτοσυγκέντρωση. 

ΝΕΡΟ, ΖΩΗ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Την περίοδο των εξετάσεων άλλο ένα θέμα που πρέπει να υπάρχει σε προτεραιότητα είναι η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού(αυτό βέβαια ισχύει για όλους και όχι μονό για τους μαθητές), που θα πρέπει να περιλαμβάνει στην ενυδάτωση τους περίπου 8-10 ποτήρια νερό/1.5 λίτρο τουλάχιστον..

Η σωστή ενυδάτωση μειώνει το αίσθημα της κόπωσης, βοηθά στην συγκέντρωση, την καλύτερη λειτουργία του καρδιοκυκλοφορικού συστήματος και την σωστή ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Απαραίτητα να αποφεύγονται τα αναψυκτικά, τα ενεργειακά ποτά, το κακάο και το αλκοόλ, καθώς οδηγούν  σε αίσθημα κόπωσης με μειωμένη συγκέντρωση και πολλές φορές σε απρόσμενη εφίδρωση και ζαλάδα. .

Προτιμούμενο νερό, τσάι, χυμούς φρούτων. 

ΣΟΚΟΛΑΤΑ, ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ, ΔΙΑΙΤΑ 

Η σοκολάτα δικαίως θωρείτε  ως το τρόφιμο των εξετάσεων καθώς αυξάνει τις ενδορφίνες που ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία και βελτιώνουν την διάθεση.

Όχι όμως στην μεγάλη κατανάλωση σοκολάτας, η οποία μπορεί να επιδράσει αντίθετα, να έχει αρνητικά αποτελέσματα, με αίσθημα κόπωσης και έντονη εφίδρωση.  Λίγη μαύρη σοκολάτα ή ένα σοκολατάκι υγείας αποτελούν την ιδανικότερη λύση.

Οι βιταμίνες βοηθούν στην λειτουργία του οργανισμού και μπορούν να καλύψουν ελλείψεις ώστε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα στην ενέργεια του οργανισμού, δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι θέλουν προσοχή  εάν εμπεριέχουν καφεΐνη και μπορεί να υπερδιεγείρουν το νευρικό σύστημα, να φέρουν ταραχή και τρέμουλο.

Πρέπει πάντα να γνωρίζουμε ότι κανένα συμπλήρωμα  και κανένα σκεύασμα δεν υποκαθιστά μια σωστή και ισορροπημένη διατροφής. Ένα πολύ καλό συμπλήρωμα είναι η χρήση μουρουνέλαιου με βιταμίνη D, γιατί τα Ω3 και Ω6 λιπαρά, έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν την εγκεφαλική λειτουργία.

Δίαιτα, ποτέ μα ποτέ κατά τη διάρκεια του διαβάσματος των εξετάσεων  ή κατά τις ημέρες των εξετάσεων, γιατί η προσπάθεια για απώλεια η έλλειψη πιθανών θρεπτικών συστατικών, μπορεί να προκαλέσει εκνευρισμό, ευερεθιστότητα, κόπωση, ατονία, μειωμένη συγκέντρωση, απώλεια μνήμης, κακή απόδοση και έντονο στρες. 

ΣΥΝΟΨΙΖΩΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ

  • Mια πλήρη και ισορροπημένη διατροφή.
  • Πρωινό γεύμα, απαραίτητο έστω και στο ελάχιστο, ποτέ όμως άδειο στομάχι.
  • Μικρά, συχνά, υγιεινά γεύματα.(δεκατιανό, απόγευμα κλπ)
  • Κατανάλωση υγρών και κυρίως νερού. Σαν δεύτερη επιλογή οι χυμοί φυσικοί, το τσάι, φρούτα
  • Όχι σε πολύ λιπαρά ή κακά τρανς τρόφιμα(πατατάκια, γαριδάκια κλπ)
  • Καταναλώνουμε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων, προσπαθώντας βέβαια να είναι υγιεινές.
  • Αποφεύγουμε τα τηγανιτά τρόφιμα
  • Συμπληρώνουμε με μουρουνέλαιο ω3 και ω6
  • Τέλος δεν ξεχνάμε με τίποτε την ξεκούραση, τον καλό ύπνο, την μικρή βόλτα στην εξοχή και όσο το δυνατών γίνετε, μακριά από πράγματα που χαλάνε την ηρεμία μας, την ψυχική μας γαλήνη και αποσπούν την προσοχή μας 

Τέλος μια σύσταση ως προς τους γονείς, να συνειδητοποιήσουν, ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η υγεία, η σωματική και πολλή περισσότερο, η ψυχική των παιδιών μας.

Καμία προσπάθεια δεν μπορεί να οδηγείται από την αφόρητη πίεση και καταπίεση, για κανένα στόχο, γιατί πολύ απλά, θα κάνει παιδιά, άρρωστα, ασθενή ψυχικά και σωματικά, με κατάλοιπα, που θα τα πληρώνουν σε όλη τους την ζωή με δυστυχία.

Ελπίζω και εύχομαι ότι κανένας γονιός, δεν επιζητά, τη δυστυχία και την ασθένεια των παιδιών του, που αγαπά στον βωμό, μιας υλικής και μόνο επιτυχίας; 

Εύχομαι σε όλους τους μαθητές,  καλή επιτυχία, καλή προσπάθεια και πάνω από όλα καλό ταξίδι, γιατί, αυτό είναι ο σκοπός, να κλείσετε τα αυτιά σας και να απολαύσετε το ταξίδι και προορισμός να είναι η ευτυχία σας και μόνο, η δική σας ευτυχία και κανενός άλλου. 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!!!!!!

Διαβάστε επίσης:

Βιταμίνη D: Απαραίτητη για τον οργανισμό, το ανοσοποιητικό και τα αυτοάνοσα νοσήματα! Προστατεύει από τον κορονοϊό!

Τα μυστικά για ένα τέλειο τσάι

Η συνταγή της μαμάς: Κρέμα σοκολάτας με δημητριακά !!!

Μαύρη σοκολάτα: Η ευεργετική επίδραση σε εγκέφαλο και καρδιά

Η συνταγή της μαμάς: Σουφλέ σοκολάτας με παγωτό!!!

Loux_EES_Patra