Μαθησιακές δυσκολίες Παιδί Προτεινόμενο

Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε ένα παιδί με Αυτισμό ?

paidi-autismos-1

69781269_912968089062106_7368042883351314432_nαπό τη Λογοθαραπέυτρια – Ειδική παιδαγωγό, Αντωνία Τζουανοπούλου, Εκπαιδευμένη στη χορήγηση της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας ΠΑΪΣ – Λογοπαίγνιον Κέντρο λογοθεραπείας Ακταίο Ρίου – Πάτρα 

*Θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα και έγκυρα; Να λαμβάνεις μέρος σε μεγάλους διαγωνισμούς;;; Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook (Juniorsclub.gr) —–> ΕΔΩ 
διαβάστε επίσης:
 

Η επαφή με ένα παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Έχουν ειπωθεί πολλά για τους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς για τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς τους.

Ωστόσο, ξέρουμε λίγα για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε ένα παιδί με ΔΑΦ. 

1ον Βοηθάμε το παιδί να αντιληφθεί και να εξηγήσει όλα τα αισθητηριακά ερεθίσματα που βιώνει. Αυτό,  θα το βοηθήσει να καταλάβει γιατί οι αισθήσεις του είναι σε υπερδιέγερση, δηλαδή η ακοή του είναι οξυμένη, η όσφρησή του έντονη και η όρασή του ευαίσθητη. Όλα αυτά δυσκολεύουν το παιδί να αντιληφθεί τη θέση του στο χώρο και το πώς πρέπει να είναι, με αποτέλεσμα να αποδιοργανωνεται η συμπεριφορά του. paidi-autismos-2

2ον Δίνουμε σαφείς οδηγίες, από κοντά, και λέμε ξεκάθαρα αυτό θέλουμε να συμβεί, μιλώντας με κατάφαση.

3ον Μιλάμε κυριολεκτικά, χωρίς μεταφορές και ιδιωματισμούς.

4ον Παρατηρούμε τη γλώσσα του σώματος του, χωρίς να πιέζουμε το παιδί να μας πει λεκτικά αυτό που αισθάνεται.

5ον Παροτρύνουμε το παιδί να εμπλακεί σε παιχνίδια ομαδικά και δομημένα με αρχή – μέση- τέλος, δίνοντας του τον χρόνο για να συμμετάσχει.

6ον Κατανοούμε τα συναισθήματά τους, και ας τα εκφράζουν με ακατάλληλο τρόπο. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος δεν στερούνται συναισθήματα, απλά συναισθάνονται με διαφορετικό τρόπο. 

paidi-autismos-3

Τέλος, η αλληλεπίδραση μας με ένα παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος χρειάζεται κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων του για κοινωνική συνδιαλλαγή και επικοινωνία δίνοντας κίνητρα και χρόνο.

Σήμερα, υπάρχουν πολλές θεραπευτικές προσεγγίσεις για παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, όπως ABA, TEACCH, PECS, αισθητηριακή ολοκλήρωση κ.ά. και πάντα με την συμμετοχή των γονιών.

Ως λογοθεραπεύτρια πιστεύω πώς η καλύτερη προσέγγιση των παιδιών με ΔΑΦ είναι η αγάπη, η άνευ όρων αποδοχή και μία μόνιμη αγκαλιά είναι ότι σημαντικότερο μπορείς να δώσεις σε ένα παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.