Εκπαίδευση

Smileybin: Έλληνες μαθητές κέρδισαν τα βραβεία καινοτομίας στην Ευρώπη και Ηγετικής Προσωπικότητας

paidia-juniorsclub
Η ομάδα «Smileybin» του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας κατάφερε να κερδίσει δύο πολύ σπουδαία βραβεία στο διαγωνισμό μαθητικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας «Company of the Year» του Junior Achievement Europe που ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης στη Λουκέρνη της Ελβετίας.
 
Οι 15χρονοι έλληνες μαθητές -οι μικρότεροι σε ηλικία διαγωνιζόμενοι και από το μικρότερο σχολείο- κατάφεραν να κερδίσουν το κορυφαίο βραβείο καινοτομίας του διαγωνισμού, το «ΜetLife Life Changer Signature Award», που απένειμε η ασφαλιστική εταιρία MetLife. «To «SmileyBin», η μαθητική start-up από την Ελλάδα εντυπωσίασε τους κριτές της MetLife, με την καινοτομία της, τους οικολογικούς και κοινωνικούς της στόχους αλλά και το πρωτοπόρο επιχειρηματικό της σχέδιο», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η πολυεθνική εταιρεία.
 
“Eίμαστε πολύ χαρούμενοι που κερδίσαμε αυτό το πολύ σημαντικό βραβείο εκπροσωπώντας την Ελλάδα», δήλωσε ο μαθητής Ιορδάνης Πασχαλίδης. «Το «MetLife Life Changer Singnature Award» απονέμεται στην πιο καινοτόμα επιχείρηση που έχει τη δυναμική να αλλάξει προς το καλύτερο τις ζωές των ανθρώπων. Για την ομάδα του «Smileybin» αυτό έχει διπλό μήνυμα. Αλλάζουμε τις ζωές των ανθρώπων προσφέροντάς τους ένα πιο καθαρό περιβάλλον με τον έξυπνο κάδο μας αλλά ταυτόχρονα το βραβείο αυτό αλλάζει και η δική μας ζωή καθώς αναδεικνύει σε ευρωπαϊκό επίπεδο την καινοτόμα επιχειρηματική μας προσπάθεια».
 
Πολύ μεγάλη επιτυχία ήταν και η κατάκτηση του βραβείου Ηγετικής Προσωπικότητας από τη μαθήτρια του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας, Μαρία Κοκκάλα. Η Μαρία ξεχώρισε ανάμεσα σε 275,000 παιδιά που συμμετείχαν φέτος πανευρωπαϊκά στο πρόγραμμα μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» και βραβεύτηκε με το «Leadership Award» μαζί με μόλις άλλα 9 παιδιά. Η Μαρία Κοκκάλα είναι η μαθήτρια που συγκίνησε το πανελλήνιο την ημέρα που το «Smileybin» κέρδισε το πρώτο βραβείο του πανελλαδικού διαγωνισμού, όταν με δάκρυα στα μάτια είπε πως η ομάδα της προέρχεται από ένα μικρό σχολείο 50 παιδιών κι ότι για αυτό το λόγο η επιτυχία τους έχει πολύ μεγάλη αξία.
 
paidia2-juniorsclub
 
«Χάρηκα πάρα πολύ για το «Leadership Award», είναι μεγάλη τιμή για μένα», δήλωσε η Μαρία Κοκκάλα. «Μου έδωσαν συγχαρητήρια για την μεγάλη ωριμότητά μου παρά το νεαρό της ηλικίας μου. Είμαι ενθουσιασμένη που με το καινοτόμο προϊόν μας και τις διακρίσεις μας εδώ στο σπουδαίο αυτό ευρωπαϊκό διαγωνισμό αναδείξαμε την Ελλάδα μας», κατέληξε.
 
Πολύ υπερήφανη για τις μεγάλες αυτές επιτυχίες των μαθητών του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας, δήλωσε η πρόεδρος του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», κα Λίτσα Παναγιωτοπούλου. «Η Ελλάδα έκλεψε πραγματικά τις εντυπώσεις στο φετινό διαγωνισμό. Όλοι μιλούσαν για την έξυπνη ελληνική ιδέα της ανταποδοτικής ανακύκλωσης του «Smileybin» που παρουσίασαν εδώ τα παιδιά. Ακόμα και στη βραδιά των βραβεύσεων σχεδόν όλοι οι ομιλητές στις προσφωνήσεις τους έκαναν αναφορά στην ελληνική ομάδα και στο πρωτοποριακό, οικολογικό προϊόν της. Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια», είπε η κα Παναγιωτοπούλου.
 
«Χαίρομαι πάρα πολύ για τoυς μαθητές του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας. Είναι αληθινά διαμάντια που τους δόθηκε η ευκαιρία να λάμψουν», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΝ/JA Greece κ. Αργύρης Τζικόπουλος. «Νιώθω ιδιαίτερα υπερήφανος και για το γεγονός ότι αυτές οι σπουδαίες διακρίσεις της ελληνικής ομάδας επισφραγίζουν άλλη μια μεγάλη επιτυχία που είχαμε φέτος καθώς το Junior Achievement Ελλάδος κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη από το JA Europe για την άψογη λειτουργία του και την μεγάλη επέκταση των προγραμμάτων του στα ελληνικά σχολεία».
 
Το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό κέρδισε η Δανία με την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα SubReader, που βοηθά άτομα με δυσλεξία να διαβάζουν υπότιτλους στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα Irdify από τη Σλοβακία και το τρίτο στην ομάδα Enlighten Hope από το Ηνωμένο Βασίλειο.
 
paidia3-juniorsclub
 
Η εντυπωσιακή πορεία των μαθητών από το χωριό Αλώνια Πιερίας
 
Τα παιδιά διέγραψαν αυτή την εντυπωσιακή πορεία από το χωριό Αλώνια Πιερίας μέχρι τις ευρωπαϊκές βραβεύσεις στη Λουκέρνη, παρακολουθώντας στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση». Στον δρόμο για την επιτυχία συνάντησαν μεγάλες δυσκολίες που όμως τις ξεπέρασαν καθώς είχαν κίνητρα, σωστή καθοδήγηση, πάθος, αμέριστη υποστήριξη από τις εκπαιδευτικούς, τον εθελοντή και το ΣΕΝ/JA Greece, δημιουργικό ομαδικό πνεύμα και όρεξη για δουλειά. «Το πρόγραμμα μας έδωσε πάρα πολλές ευκαιρίες. Η ζωή μας άλλαξε εντελώς», δήλωσε η μαθήτρια Ελένη Γεωργή. «Είμαστε βραβευμένοι επιχειρηματίες και σε ευρωπαϊκό επίπεδο πλέον. Το μέλλον είναι πιο πολύ πιο αισιόδοξο για μας».
 
Το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» πραγματοποιείται στην Ελλάδα εδώ και 10 χρόνια από τον μη-κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και με την υποστήριξη ιδρυμάτων, οργανισμών και επιχειρήσεων. Δωρητής του προγράμματος είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Κύριοι χορηγοί είναι η MetLife, η Ελληνική Πρωτοβουλία, η Citi, η Eθνική Τράπεζα, η Accenture, η SAP, η ΑΕGEAN και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Το ΣΕΝ/JA Greece είναι φορέας του παγκόσμιου εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Worldwide, που εφαρμόζει προγράμματα μαθητικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας σε 122 χώρες σε όλο τον κόσμο.
 
Η επιτυχία των μαθητών της Πιερίας στη Βουλή
 
Η επιτυχία των μαθητών της Πιερίας, που φοιτούν σε ένα μικρό δημόσιο σχολείο της περιφέρειας, ώθησε 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να απευθύνουν ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκο Φίλη, ζητώντας τη θεσμοθέτηση ενός πλαισίου επιβράβευσης μαθητών που διακρίνονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας όπως π.χ. με μοριοδότηση κατά την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Το πλαίσιο αυτό», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα που προάγουν την κριτική σκέψη, το ομαδικό πνεύμα, τη γνώση για την τεχνολογία και άλλες δεξιότητες».